Jeg har fået en velkomstmail, men jeg kan ikke logge ind!
Har du indtastet den rigtige emailadresse? Du skal benytte den email som er registreret i medlemssystemet! NB: Du kan altid ændre din emailadresse på “Min side”.
Hvis du oplever, at du ikke kan få tilsendt en mail med et kodeord, skal du kontakte support-teamet.
Jeg har fået ny bankkonto / bank - hvor ændrer jeg mine bankoplysninger?
Du gør det ved at logge in på medlemsystemet. På "min side" kan du trykke på
Under "Udlæg i landsorganisationen" kan du trykke på "Redigér mine kontooplysninger"
Er du frivillig uden at være medlem, skriv da til afregning@kfum-kfuk.dk med dine gamle og nye kontooplysninger, samt navn og mobilnummer, så vi kan finde frem til dig og rette oplysningerne for den rette person.
Jeg har ingen kvittering Hvad gør jeg?
Har du foretaget et køb, hvor det ikke har været muligt at få en kvittering (f.eks. i udlandet) eller mistet din kvittering, kan du undtagelsesvis også benytte denne fremgangsmåde.
I dette tilfælde skal du skrive en kort beskrivelse (hvad er købt, hvor og hvilken dato, samt formål (begrundelse) og på tro og love erklære, at du har afholdt udgiften. Du vedhæfter teksten som bilag i Acubiz. Altså uploade et bilag på det, med informationer som om det var en rigtig kvittering, samt yderligere forklaring.
For beløb af væsentlig størrelse (over 400 kr.), skal du som godkender, ud over at godkende i Acubiz, eksplicit bekræfte på afregning@kfum-kfuk.dk at du har godkendt et udlæg på tro og love fra [personens navn] på [beløbets størrelse].
Mit arrangement kommer ikke frem på listen over projekter!
Ved arrangementer skal du vælge Regnskabstypen "Arrangements- og kursusregnskab" + en Omkokstningstype
Hvis du fortsat ikke kan se arrangementet på listen:
Klik på tandhjulet i menuen i bunden
Klik på “Support”
Klik på “Opdatér" ud for Opdater app data
Min rejse kommer ikke frem på listen over projekter!
Ved rejser skal du vælge Regnskabstypen Internationale rejser + omkostningstypen Internationalt budget - Rejseomkostninger
Hvis du ikke kan se rejsen på listen, så prøv følgende:
Klik på tandhjulet i menuen i bunden
Klik på “Support”
Klik på “Opdatér" ud for Opdater app data
Hvis rejsen fortsat ikke kommer frem på listen, er den ikke blevet oprettet i systemet. Kontakt den ansvarlige for rejsen for at få den oprettet.
Jeg har valgt det forkerte område eller omkostningstype, og nu kan jeg ikke ændre det!
Du clearer dit valg ved at klikke igen det på område eller den omkostningstype, du har valgt.
Hvis dette ikke virker, skal du afslutte indtastning ved at klikke på krydset i øverste venstre hjørne og starte forfra.
Grunden til at du ikke får en valgmulighed op, er at konteringsrækkefølgen ikke er fulgt. I appen vises Regnskabstype og Omkostningstype i omvendt rækkefølge. Det skyldes en teknisk begrænsning, som vi desværre ikke har mulighed for at ændre. Selvom det kan virke lidt ulogisk, fungerer systemet bedst, når du følger rækkefølgen i vejledningen ovenfor.
Ved kontering, skal denne rækkefølge altid følges:
(Sørg for at alle felter er blanke før du starter med Regnskabstype)
Vælg først Regnskabstype
Vælg derefter Omkostningstype
Vælg til sidst Område og/eller Projekt
Det kan lægges på, på to måder;
Start et udlæg ved at gå i app'en, tryk på +-ikonet i midten og vælg "udgift". Læg billag på fra en mappe / arkiv på telefonen, hvis det gemt.
Overfør PDF / e-mailen fra programmet du har åbnet e-mailen eller PDF'en i og før den over i Acubiz
Se disse vejledninger:
https://support.acubiz.com/hc/da/articles/360022992372-Konverter-e-mail-indhold-til-PDF-kvittering-og-del-til-Acubiz-kun-iPhone
Guide er til iPhone. Ved Android kan man også udskrive til PDF og bruge ovenstående metode nr. 1
Jeg skal have ændret eller slettet et udlæg eller lagt et ekstra bilag på
Se disse guides
Kan jeg ikke få lov at bruge Acubiz på min computer?
Jo, du kan tilgå Acubiz på din computer via dette link: https://kfumkfukdk.acubiz.com
Husk at vælge både udvalg, og underudvalg I nogle tilfælde skal du foretage det samme valg to gange.
Se evt. denne vejledning for brug af webportalen. (Vær opmærksom på at dette er en generel vejledning, og der derfor kan være vist funktioner som ikke er tilgængelige for KFUM og KFUK)
Bilag til Acubiz fra udvalgte steder