FAQ

Acubiz FAQ

Jeg har fået en velkomstmail, men jeg kan ikke logge ind!

Har du indtastet den rigtige emailadresse? Du skal benytte den email som er registreret i medlemssystemet! NB: Du kan altid ændre din emailadresse på “Min side”

Hvis du oplever, at du ikke kan få tilsendt en mail med et kodeord, skal du kontakte support-teamet.

Jeg har ingen kvittering Hvad gør jeg?

Har du foretaget et køb, hvor det ikke har været muligt at få en kvittering (f.eks. i udlandet) I dette tilfælde skal du skrive en kort begrundelse og på tro og love erklære, at du har afholdt udgiften. Du vedhæfter teksten som bilag i Acubiz.

Har du mistet din kvittering, kan du undtagelsesvis også benytte denne fremgangsmåde.

Jeg har valgt det forkerte udvalg eller omkostningstype, og nu kan jeg ikke ændre det! 

Du clearer dit valg ved at klikke igen det på udvalg eller den omkostningstype, du har valgt.
Hvis dette ikke virker, skal du afslutte indtastning ved at klikke på krydset i øverste venstre hjørne og starte forfra.


Grunden til at du ikke får en valgmulighed op, er at konteringsrækkefølgen ikke er fulgt. Bruger man Acubiz via computer og ikke mobil-app vil vi medgive at det ikke er helt nemt.


Ved kontering, skal denne rækkefølge altid følges:
(Sørg for at alle felter er blanke før du starter med udvalg)


Vælg først Udvalg

Vælg derefter Underudvalg

Vælg til sidst omkostningstype 


Via computer fremkommer feltet for omkostningstype øverst, det skal dog vælges til sidst alligevel.

Jeg kan ikke få listen over omkostningstyper frem!

Husk at vælge både udvalg, og underudvalg. I nogle tilfælde skal du foretage det samme valg to gange. 

Kan jeg ikke få lov til at bruge min computer?

Husk at vælge både udvalg, og underudvalg I nogle tilfælde skal du foretage det samme valg to gange. 

Jo, du kan tilgå Acubiz på din computer via dette link: https://kfumkfukdk.acubiz.com 

Se evt. denne vejledning for brug af webportalen: https://support.acubiz.com/hc/da/sections/201524017-Daglig-brug-medarbejder (Vær opmærksom på at dette er en generel vejledning, og der derfor kan være vist funktioner som ikke er tilgængelige for KFUM og KFUK) 

Jeg skal have ændret eller slettet et udlæg eller lagt et ekstra bilag på

Kan jeg ikke få lov at bruge Acubiz på min computer?

Jo, du kan tilgå Acubiz på din computer via dette link: https://kfumkfukdk.acubiz.com  

Se evt. denne vejledning for brug af webportalen. (Vær opmærksom på at dette er en generel vejledning, og der derfor kan være vist funktioner som ikke er tilgængelige for KFUM og KFUK)


Guides for bilag fra online konti (rejsekort, brobizz f.eks.)

Bilag til Acubiz fra udvalgte steder 

Guides til at ændre Acubiz-afregning efter den er blevet afvist

Foretage ændringer til udlæg og afregninger i Acubiz