Open Festival
Planlægning af Open Festival
Traditionelt set er Open Festival det der tidligere hed besøgsdag. Ofte vil det være forældre til deltagere, venner til frivillige der kommer. En aften koncert tiltrækker også lokalområdet i nogen grad.
Afvikling af dagen, indebærer at alle udvalg deltager.
Programudvalget finder ud af det bedst mulige program for gæster og festivalens deltagere. Afklar med de forskellige aktivitets telte, scene, gudstjenste og hvad der skal være derudover.
Program.
Planlæg hvilke ekstra tiltag der skal være programmæssigt denne dag? både for gamle KFUM og KFUK medlemmer og mindre søskende.
Erfaringen er at ældre KFUM og KFUKére gerne vil høre helt konkret om de tiltag der gøres på Wonderful Days, eks. hvordan man griber an at lave festival for ikke medlemmer og beholde vores kristne ståsted.
Kunne også være en sangtime eller et kagebord, en andagt et sjovt sted, walk n talk med en præst, etc.
Praktiskudvalg organiser hvordan gæster kommer til og fra festivalpladsen, ekstra parkering? skiltning, vagter?
Bespisning; lav en aftale med leverandør om halvpris for børn -eks. under 12 år skal ikke betale fuld pris. 0-5 år gratis.
Administrationsudvalget sælger indgangs- og spisebilletter (og har en oversigt over dagens program). Det er ønskeligt at vi efterfølgende ved hvor mange gæster det tiltrak.
Overvej hvilke adgangstegn vi bruger. Indgang, madbillet. Evt. et stempel på hånden som adgangstegn og så kan de købe en spisebillet de aflevere ved maden.
Der skal være dankortautomat og kontant betaling ved indgangs salg
og så salg af madbilletter i informations teltet, hvis nu folk bare har mega meget lyst til at blive hængende.
Jobbank;
Overvej hvor mange ekstra steder der skal tjekkes armbånd/agangstegn - eks. ved koncerttelte aften, aftal med jobbanken at der er frivillige til rådighed.
Kommunikationsudvalget:
Hvor skal der laves reklame for Open festival henne? Kristeligt Dagblad, SoMe?
Husk at bede grafikker om tryk af programmer til uddeling på dagen.