Musik og scene udvalg
Musik og scene udvalget
Formål: Musik og scene-udvalget har til opgave at organisere og planlægge musiske indslag på Wonderful Days og koordinere alt program på scenen i det store telt, i tråd med værdier og garantier. Dette dokument byder på gode deadlines og ideer Fra musik og scene WD19 til WD21
Opgaverne:
Udvalgs sammensætning
Det samlede scene program, både på stor scene og andre
Backstage crew
Booking
Festivalband
Aftenshows
Værter
Scene og teknik
Scenekoordinatorer
Evaluering
Alle medlemmer i udvalget deltager på forberedelsesweekend
Alle frivillige og ansatte i KFUM og KFUK fremsender en børneattest.
Opgaver:
Udvalgssammensætning
Formand/formænd: Det anbefales at der er to formænd.
En der varetager primært booking af bands samt kontakt til ekstern scenen samt dele af underholdning.
En der sidder med i festivalkomitéen og varetager primært kontakten til denne, kontakt til festivalband, dele af underholdning, sceneteknik samt det overordnede overblik.
Ten Sing repræsentanter
Tensing ønsker at være et aktiv på festivalen, så få en med der gerne vil og kan engagere Ten Singer i DK/Norden til at komme og være med på festival.
Aftenshow repræsentant
Sceneteknik repræsentant
Scenekoordinator(er) repræsentant
Det samlede scene program, både på stor scene og andre
Hvornår skal der være show fra scenen, der involverer værter, backstagecrew og andre?
Overblik over alle der skal noget på scenen og tag kontakt til alle
Tid til tro udvalg, aftenshow, andre?
Generelt skabe rammerne for reflection, gudstjeneste, aftenshow mm.
Lave minutplansskema.
Skabe kontakt mellem de personer der skal noget med hinanden.
Find gode værter der kan binde sammen
Find frivillige til Backstagecrew
Hvordan skal aftenshows være? Samlende eller forskellige tilbud?
Find årets festival band og afklar i hvilket omfang i gerne vil have dem til at deltager.
Sange ved fællesarrangementer skal være alsidigt sammensat så det giver mening for både medlemmer der er vant til at synge KFUM og KFUK klassikere. OBS pas på med at ikke en sang gentages for mange gange.
I samarbejde med Tid til Tro udvalget vurderes det om der skabes en festival sang?
Backstage crew
Formål: At gøre det fedt for gæster at komme og spille på Wonderful Days
Find tre personer, der er servicemindede, kan håndtere pressede situationer, og som har et vist kendskab til den musiske verden (ift. at kommunikere med bands, når de er ankommet).
Opgaver
handle ud fra riders,
gøre backstagelokalet hyggeligt og indbydende (indretning osv.) oprydning og rengøring undervejs.
Afklare med bespisning under festivalen
Booking
Det er væsentligt, at der er en eller flere i udvalget, som går meget på festival eller som har en god kontakt til en festivalgænger. Det skaber en god fornemmelse af, hvad der kan blive en god booking fx ift. gode live-navne osv.
Være opsøgende omkring up commings og gode navne til en bred målgruppe
Udarbejd de konkrete kontrakter i samarbejde med Landskontoret
Giv præcise udmeldinger - eks. at der ikke serveres alkohol, hvem målgruppen er etc
Skal vi tilbyde andre shows end blot musik? Ungdomsforestillinger om relevante temaer, danseshows, andet?
Hvor mange scener skal vi have på WD og hvilke krav stiller det til crew? Find ansvarlige + værter for hver scene/program.
Festivalband opmærksomhed.
Et festivalband skal sammensættes, vær opmærksom på om det er folk der går sammen om at skabe et band eller et allerede eksisterende band. Der kan være stor forskel i de forskelliges forståelser af hvad det kræver.
Festivalband spillede som udgangspunkt til alle fællesarrangementer på teltscenen.
Der kan laves aftale om at Festivalbandet får en koncerten en aften.
Festivalbandet skal i samarbejde med værterne finde musik til ind- og udgang fra teltet samt til nogle fællessange (fra deres repertoire). De resterende ønsker kommer fra udvalg, som skulle bruge scenen (reflection, gudstjeneste, underholdning, osv.).
Festivalband skal (i samarbejde med Kristendomsudlvag) for at indspille årets festivalsang.
Aftenshow
En super vigtig præmis for aftenshow er at der er en del internationale deltagere og målgruppen er fra 13-19 år. Det er en svær opgave at ramme den traditionelle underholdning, ofte falder det lidt mellem to stole, kan blive for langtrukkent og plat.
Find ud af hvad i gerne vil med deltagerne i den tid der er aftenshow.
Afstem med musik og scene udvalget hvem der finder sange og aftaler med band
Find gerne nogle danse folk der kan lave en festivaldans, det giver en anden oplevelse at danse sammen end at synge. Giv den plads
Der er som udgangspunkt aftens show de fleste aftener
Bestod på WD19 af flere forskellige smågrupper, som blev sammensat til et varieret aftenshow. For WD21 var det en performancegruppe der lavede et gennemgående show.
Værter
Find frem til gode og dygtige værter/konferenciers der kan binde festivalen sammen. Det er vigtigt at værterne ikke står for alt underholdning, de skal ligeledes være dem der har overblik og de ved mange ting, så det kan blive svært at rumme alt.
Præsentere koncepter, koncerter osv., der sker fra scenen, men væsentligst sende deltagerne videre ud af teltet, så de ved, hvad der sker på festivalpladsen.
God erfaring med at værter ikke forklarer regler, påbud ol. Det kan gøres i wondergroup.
Scene og teknik
Formål: Udvalget varetager alle opgaver på og bagved scenen.
Opgaver
ALT vedrørende booking af scene, lyd- og lysudstyr, OB-vogn mm.
Rekruttering af udvalgsmedlemmer. Tænk gerne i hvordan i får involveret unge ind på dette område. Sidder der eks. Tensingere i området der bare mangler noget teknik ekspertise, kan i overveje at invitere dem med på oplæring.
Al kontakt til teknisk udvalg ang. opsætning og oprydning før og efter festivalen.
Al lyd/lys under WD samt videoproduktion og ansvar for storskærme i teltet.
Der skal skabes en god kontakt mellem formænd og Sceneteknik gruppen
Hvordan skal teknik, lys og lyd designes? Ikke bare på hovedscenen men gerne i alle tænkelige programpunkter. Peter Sørensen og Martin Dalum har super meget erfaring og gode ideer
Hvordan skal scenen designes?
Scenekoordinatorer stor scene - og de eksterne scener.
Formål: At skabe så professionel en arbejdsgang og afvikling af programfladerne på de forskellige scener, så deltagere ikke lades i stikken/utålmodigheden/etc.
Alt efter hvormange scener der er tale om skal der findes koordinatore til dem alle eks. Teltscene, Havescenen, Treehouse
Ansvar for al afvikling af reflection, gudstjeneste og aftenshows, underholdning, samt øvetid af det.
Indsamle ALLE minutplaner før festivalen (Scenekoordinator sætter deadline - WD19 var den ca. 1 uge før festivalstart.
Har ansvar for, at alle er der til tiden og at alle ved hvornår det forventes at skulle møde - både sceneteknik, band og andre som skal på scenen.
Læs om ‘Koda indberetning efter event’ på intranettet.
Evaluering
Udvalget evaluere efter Wonderful Days