Rekrutteringsudvalg
Rekrutteringsudvalg
Rekrutteringsudvalgets hovedopgaver er at få deltagere med på Wonderful Days, både medlemmer, efterskoleelever og deres venner der aldrig har hørt om Wonderful Days eller KFUM og KFUK. Målet er at være konkret, relevant og have målrettet kommunikation om Wonderful Days, til alle kommende deltagere, dele af arbejdet sker i tæt samarbejde med Kommunikationsudvalget.
Opgaven er knyttet til tiden før Wonderful Days og slutter når enten deltagelses antal er opnået eller WD afholdes.
WD materiale (som kommunikationsudvalget udarbejder) skal ud til foreninger og efterskoler, men fysiske besøg og direkte kontakt til forstandere og foreningsformænd, skaber den bedste relation og største engagement.
Rekrutteringsudvalget opdeles i eks. to rekrutteringsteams. Et i Jylland og et på øerne og fordelte henholdsvis efterskoler og foreninger mellem jer.
De skal både ringes til og nogle ønsker besøg.
Udarbejde sammen med konsulenten en rekrutterings liste over prioriterede efterskoler og foreninger vi skal i kontakt med.
PR-Teams (evt. tidligere elever fra de pågældende skoler) besøger efterskoler og klubber for at fortælle om WD
For lokalforeninger
Arbejd med begrebet ‘lokale ambassadører’ der engagere sig til at inviterer med i deres lokale område.
Undersøg hvad de, og vi, kan gøre for at åbne deres forening op for tiltag måltrettet WD. Eks. pop up events før og efter (eks. gensyns- kom og se billeder)
Online infoaftener
For efterskoler
Afhold fx. forstandermøde med forskellige efterskoler, hvor de sammen lægger en plan for at sende elever afsted
Arbejd med begrebet ‘lokale ambassadører’ der engagere sig til at inviterer elever fra deres efterskole med. Elevforeningerne på efterskolerne kan være guld værd. Tal med den enkelte forstander om det.
For andre
KFUM og KFUK ønsker med vores festivaler at være et åbent tilbud, find frem til, hvem i vores netværk, der kunne være gode at invitere med, er det KFUM socialt arbejde, FDF, Mødrehjælpen, fodboldklubber mv.. lav en nye målgruppe inspirationsaften
Erfaring siger at det er godt at arbejde i et mindre geografisk område fra festivalen.
Ambassadører:
Når der sendes materiale til foreninger, efterskoler og andre relevante samarbejdspartnere skal det indeholde en forklaring på opgaven som ambassadør og badges, der gives til de enkelte ledere der udpeges eller melder sig til at være WD-ambassadører.
Elevforeningen
Det vil være en stor fordel, hvis et underholdningsudvalg igen har mulighed for det. Kontakten skal gå gennem formanden for Musik og Scene, og der skal derefter være en kontaktperson i rekrutteringsudvalget.
Alle frivillige og ansatte i KFUM og KFUK fremsender en børneattest.
Årshjul for rekrutteringsudvalget
Start juni 2022:
Møde med festivalchef og generalsekretær angående prioritering af efterskoler i KFUM og KFUK’s bagland.
Landsbevægelsen laver den første kommunikation om Wonderful Days til alle efterskolerne i baglandet (nyhedsbrev), lokalforeningerne og præsterne/kirkekulturmedarbejderne i baglandet (nyhedsbrevsliste).
August-oktobber:
Introduktion til opgaven i udvalget og få overblik over de forskellige udvalgte efterskoler, lokalforeninger og andre målgrupper.
Find ambassadører på efterskolerne og i lokalforeningerne.
Hvilke skoler ønsker hvilken form for reklame. Tilbyd tre former: 1. Besøg af underholdningsudvalget/folk fra rekrutteringsudvalget, 2. Udarbejdelse af et oplæg, som skolerne selv kunne holde for deres elever, 3. Mails med relevant kommunikationsmateriale, som skolerne kunne bruge, hvis de fandt det relevant.
Sidst i oktober:
Uddelegerer medlemmerne efterskolerne og lokalforeningerne i udvalget
Aftale endelige datoer for besøg hos efterskolerne og lokalforeningerne på baggrund af de kontakter, konsulenten/formanden har etableret.
December:
Endelige datoer for besøg er fastlagt, og der lægges en plan for, hvem der besøger efterskolerne.
Januar/februar:
Kontakt til de lokale ambassadører og distrikter for at finde ud af, om der er nogle, der vil stå for en lokal forberedelsesdag/precamp eller andet til WD. Disse kan arrangeres i samarbejde med udvalget.
Foråret:
Rekrutteringsudvalget har månedlige møder.
Efterskolerne besøges.
Lokalforeninger besøges.
Forberedelsesdage afholdes.
Tæt på/efter tilmeldingsfristen:
Det skal her klargøres, hvilken opgave man som rekrutteringsudvalgs-medlem har på selve WD, nu hvor rekrutteringsopgaven (forhåbentlig) er løst. Skal man være festivalguide, medlem i kommunikationsudvalget, frivillig i en aktivitetszone eller andet?